i Pabianicka. Do tego dobrej jakości drogi wewnętrzne z chodnikami i spójną siecią dróg rowerowych,
a także przebudowane skrzyżowania, wyposażone w zegary odmierzające czas do zmiany świateł
i bezpieczniejsze przejścia dla pieszych – to osiągnięcia minionych lat. Obwodnica Bełchatowa to pewnik – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg i jesienią ma nastąpić podpisanie umowy z wykonawcą. Jeszcze w tym roku firma ma wejść na plac budowy.
Na zaawansowanym etapie są przygotowania do budowy nawierzchni dróg w os. Olsztyńskim, pomiędzy ulicą Słoneczną a Piłsudskiego, ul. Sadowej, czy przedłużeniem drogi rowerowej wzdłuż ul. Piłsudskiego
do granic miasta. Przed nami budowa dróg w os. Ludwików i Binków. Dobrą propozycją dla osób,
które codziennie dojeżdżają do pracy w bełchatowskich gigantach będzie z pewnością łącznik od ronda Hallera w kierunku kopalni i elektrowni.
Kilka lat temu przebudowaliśmy skrzyżowanie ul. Staszica z ul. Okrzei oraz skrzyżowanie Czaplinieckiej
z Włókniarzy. Wzbogacenie tych miejsc o lewoskręty znacznie usprawniło tam ruch, jednak w przypadku
ul. Czaplinieckiej – nie rozwiązało problemu. Wkrótce wyremontujemy ulicę odchodzącą od Czaplinieckiej przy dawnej siedzibie spółki ADM, przebiegającą przy siedzibie Strzelca i wchodzącą w okolicy salonu meblowego w al. Włókniarzy – to pozwoli osobom jadącym od strony szpitala w kierunku ul. Lipowej ominąć skrzyżowanie Czaplinieckiej z Włokniarzy.
Te i kilka dodatkowych zmian, które planujemy zrealizować w najbliższym czasie, w połączeniu z budową obwodnicy północnej, a wkrótce również wschodniej, znacząco usprawnią komunikację wewnątrz miasta.